Zeynep Kaya Aybek

Eğitim Yöneticisi

 

Adı Soyadı : ZEYNEP KAYA AYBEK                                                  

 

KARİYER HEDEFİM

 

Eğitimim ve iş yaşamım süresince edindiğim bilgi ve deneyimlerimi, doktoradan aldığım bilgi ve becerilerle birleştirerek ülkeme, çalıştığım kuruma katkıda bulunmak.

 

EĞİTİM DURUMU

 

 

Okul Türü Okul Adı Mezun Olunan Yıl
Lise Mersin Tevfik Sırrı Gür Lisesi 1998
Üniversite Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi

Sınıf Öğretmenliği Bölümü

2002
Yüksek Lisans Gazi Üniversitesi

Eğitim Yönetimi ve Denetimi Bölümü Yüksek Lisans

2011
Yüksek Lisans Hacettepe Üniversitesi

Sınıf Öğretmenliği Bölümü

Yüksek Lisans

2019-….
Doktora Başkent Üniversitesi

Eğitim Yönetimi Bölümü

Doktora Programı

2019-….

 

 

İŞ TECRÜBESİ

 

Çalıştığı Kurum Ünvanı Çalıştığı Yıl
Yunus Emre İÖO Sınıf Öğretmeni 2002- 2004
Mersin TED Koleji Sınıf Öğretmeni 2004- 2009
Ankara Özel Maya Okulları Sınıf Öğretmeni 2009- 2012
TED Ankara Koleji Vakfı Özel İlkokulu Müdür Yardımcısı 2012- ….

KATILINAN SEMİNERLER

 

Semineri Adı Semineri Veren Kurum Seminerin Verildiği Tarih
Çocuklar ve Topluluklar için Felsefe Eğitimi-1 Seviye P4C Türkiye 20-28 Kasım 2023
Philosophy for Business Eğitim Programı P4C Türkiye 20 Aralık / 17 Ocak 2024
Diskalkuli Eğitimi Matematik Derneği 21-30 Kasım 2023
Çocuklar ve Topluluklar için Felsefe Eğitimi-2 Seviye P4C Türkiye 02-19 Ocak 2024
EJER CONGRESS Ankara Üniversitesi 19-22 Haziran 2019

 

Türkçe Eğitimi ve Çocuk Eğitimi Kurultayı Ankara Üniversitesi
IV.Zeka Ve Yetenek Kongresi Türkiye Zeka Vakfı 29-30 Eylül 2018

 

Üstün Yetenekli Bireylerin Eğitiminde Görev Alan Öğretmenlerin Yeterliliklerinin Artırılması Gölbaşı Rehberlik Araştırma Merkezi Müdürlüğü 27 Şubat- 3 Mart 2017
Eğitimde Öngörüler XVI. EĞİTİM SEMPOZYUMU- TÖZOK 26-28 Ocak 2017
Drama Eğitmenliği Eğitimi TED Ankara Koleji Haziran 2016-2017

 

YGA Liderlik Eğitimi Young Guru Academy Mart 2016

 

IV.Zeka Ve Yetenek Kongresi Türkiye Zeka Vakfı 19-20 Kasım 2016

 

Öğrenci Koçluğu Eğitimi LİVCON-Ankara Mayıs-Haziran-Temmuz 2011
Doğrudan Öğretim Özel Ankara Maya Koleji

(Prof.Dr.Ziya Selçuk)

22 Ağustos 2011
Kurum Kültürü Özel Ankara Maya Koleji

(Prof.Dr.Servet Özdemir)

19 Ağustos 2011
Öğretimin Aktifleştirilmesi Özel Ankara Maya Koleji

(Doç.Dr.Nurdan Kalaycı)

17-18 Ağustos 2011
Örgüt Kültürü ve Etkili İletişim Özel Ankara Maya Koleji           ( Prof.Dr. Aytaç Açıkalın) 15-16 Ağustos 2011
Eğitimde İnovasyon Türk Eğitim Derneği 30 Nisan-1Mayıs 2011

 

Oyun Terapisi Psikolojik Testler Derneği 5-6-7 Kasım 2010

 

Nefes Teknikleri Özel Ankara Maya Koleji

(Prof.Dr.Ziya Selçuk)

2010
V. Eğitim Yönetimi Kongresi

 

Gazi Üniversitesi

Antalya

01-02 Mayıs 2010
IV. Eğitim Yönetimi Kongresi

 

 

Pamukkale Üniversitesi

EYEDDER

14-15 Mayıs 2009
Ölçme Değerlendirme Semineri TED Mersin Koleji 11 Nisan 2009
Eğitim Hakkı ve Gelecek Perspektifleri TED Genel Merkezi 28- 29- 30 Ocak 2008
Proje Döngüsü Eğitimi TED Genel Merkezi 9- 10- 11 Kasım 2006

 

Yaratıcı Proje Fikri Toplantısı TED Genel Merkezi 24- 25 Haziran 2006
 

Socrates/ Comenius 2.1 Programı Bilgilendirme Toplantısı

Ulusal Ajans 3 Şubat 2006
Hizmet İçi Eğitim Programı TED Genel Merkezi 15 Nisan 2006
Hizmet İçi Eğitim ve Oryantasyon Semineri TED Genel Merkezi 30 Ağustos- 3 Eylül 2005

 

 

AKADEMİK ÇALIŞMALAR

 

Çalışmanın Adı Türü
İlköğretim okulu öğretmenlerinin stresle başa çıkma tarzlarıyla mizah tarzları arasındaki ilişki Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi dergisinde 2011 yılında yayınlanmış makale ve V. Eğitim Yönetimi Kongresi’nde sunulmuş bildiri
İlköğretim 1.Sınıf Türkçe İlkokuma Yazma Kitabı Kitap 2010-2011 Eğitim-öğretim yılı içinde Özel Ankara Maya Koleji’nde 1.sınıflar Türkçe İlkokuma Yazma kitabı olarak kullanılmaktadır.
İlkokul 1-4.Sınıf TED Matematik Kitabı Kitap 2016-2017 öğretim yılından itibaren tüm TED okullarında kullanılmaktadır.
TED Okulları Hizmet İçi Eğitimi- Matematik Kitabının Kullanımıyla İlgili Sınıf Öğretmenlerine Yönelik Seminer 2018-2019 Öğretim yılında tarafımdan TED okulları sınıf öğretmenlerine yönelik hizmet içi eğitim verilmiştir.
Farklı Okul Türlerinde Okul İklimi Nasıl Değişmektedir? BAŞKENT UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION hakemli dergisinde yayınlamış makale

 

PROJE VE ÇALIŞMALAR

 

  • PORTALİNA Karikatür Yarışması’nın içerik olarak hazırlanması ve tüm TED okullarında uygulanması – 2009
  • “Şiddet” konulu konferansın planlanması, uygulanması ve Mersin il merkezinde bulunan tüm ilköğretim okulu öğretmenlerine ve velilerine sunulması- 2009

 

DİL KULLANIMI

 

Kullandığı Dil Düzeyi
İngilizce İyi

 

BİLGİSAYAR BİLGİSİ

 

Kullandığı Programlar Düzeyi
MS Windows İyi Düzeyde
MS Office İyi Düzeyde
İnternet İyi Düzeyde

 

 

İLGİ ALANLARIM

Matematik Öğretimi

Türkçe Öğretimi

Yönetim ve Liderlik

Felsefe ve Psikoloji

Mizah

İş Yaşamında Stres ve Yönetimi

 

 

PANEL BAŞLIĞI
Tebeşir ile Akıllı Tahtanın Dışına Çıkmak

PANELİSTLER
Eğitimci Yazar Saliha DEMİR (Moderatör)
Dil Bilimci Yazar Hakan AKDOĞAN
Eğitim Yöneticisi Zeynep Kaya AYBEK

PANEL İÇERİĞİ
1. Kısım
“Apollon+Dionysos= 3 formülünde Apollon disiplinin, zekanın, formun
temsilidir. Dionysos yaratıcılığın, öznelliğin, düşüncede özgürlüğün temsilidir.
İkisinin toplamı görünenden fazladır. Bilimle yaratıcılığın bir araya gelmesi iki
alandan fazlasına işaret etmektedir.”
Panelin bu bölümünde eğitimin sanat tarafında durmanın pozitif yönüne ve
ihmal edilmişliğine vurgu yapılması hedeflemektedir.
2. Kısım
Sanatın eğitimin içeriğine katılmasına ilişkin somut yaşantılardan örneklere
değinilmesi hedeflenmektedir.
3. Kısım
“Tebeşir, akıllı tahtanın distopyasıdır. Akıllı tahta tebeşirin distopyasıdır.”
Sözlerinden hareketle müfredat geliştirme, yöntem/teknik zenginliği,
teknolojinin eğitime entegrasyonu konusunda öğretmen yetiştirme
mekanizmaları nasıl işlemektedir? Devlet okullarında ve özel okullarda bu

süreçlerin yansımaları nelerdir? Soruları üzerinde konuşulması
hedeflenmektedir.
3. Kısım
“Yaşam boyu öğrenen öğretmen” olumsuz koşullara rağmen nasıl bir fark
yaratabilir?” Sorusu üzerinde somut örneklerle yanıtlar bulunması
hedeflenmektedir.
4. Kısım
“Çocuklar, gençler büyük resmin neresinde durmaktadır?”
Tartışmasıyla günümüz çocuğunun ihtiyaçlarının ve becerilerinin
vurgulanması, yapay zekanın insan üzerindeki olası manipülasyonlarının
tartışılması ve günümüz çocuk gerçekliğini ve yaratıcılığını betimleyen
yaşanmış ilginç örnekler verilmesi hedeflenmektedir.
5. Kısım
Edebiyat ve özellikle çocuk edebiyatı eserleri yaratıcılığı ve sorgulama
becerisini geliştirmede nasıl kullanılabilir? Sanat ve teknoloji okuryazarlığı,
eğitim öğretim süreçlerini nasıl dönüştürebilir? Soruları çerçevesinde panelin
tamamlanması hedeflenmektedir.

 

Social Share