Zeynep Kaya Aybek
Eğitim Yöneticisi
Adı Soyadı : ZEYNEP KAYA AYBEK
KARİYER HEDEFİM
Eğitimim ve iş yaşamım süresince edindiğim bilgi ve deneyimlerimi, doktoradan aldığım bilgi ve becerilerle birleştirerek ülkeme, çalıştığım kuruma katkıda bulunmak.
EĞİTİM DURUMU
Okul Türü | Okul Adı | Mezun Olunan Yıl |
Lise | Mersin Tevfik Sırrı Gür Lisesi | 1998 |
Üniversite | Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Sınıf Öğretmenliği Bölümü | 2002 |
Yüksek Lisans | Gazi Üniversitesi Eğitim Yönetimi ve Denetimi Bölümü Yüksek Lisans | 2011 |
Yüksek Lisans | Hacettepe Üniversitesi Sınıf Öğretmenliği Bölümü Yüksek Lisans | 2019-…. |
Doktora | Başkent Üniversitesi Eğitim Yönetimi Bölümü Doktora Programı | 2019-…. |
İŞ TECRÜBESİ
Çalıştığı Kurum | Ünvanı | Çalıştığı Yıl |
Yunus Emre İÖO | Sınıf Öğretmeni | 2002- 2004 |
Mersin TED Koleji | Sınıf Öğretmeni | 2004- 2009 |
Ankara Özel Maya Okulları | Sınıf Öğretmeni | 2009- 2012 |
TED Ankara Koleji Vakfı Özel İlkokulu | Müdür Yardımcısı | 2012- …. |
KATILINAN SEMİNERLER
Semineri Adı | Semineri Veren Kurum | Seminerin Verildiği Tarih |
Çocuklar ve Topluluklar için Felsefe Eğitimi-1 Seviye | P4C Türkiye | 20-28 Kasım 2023 |
Philosophy for Business Eğitim Programı | P4C Türkiye | 20 Aralık / 17 Ocak 2024 |
Diskalkuli Eğitimi | Matematik Derneği | 21-30 Kasım 2023 |
Çocuklar ve Topluluklar için Felsefe Eğitimi-2 Seviye | P4C Türkiye | 02-19 Ocak 2024 |
EJER CONGRESS | Ankara Üniversitesi | 19-22 Haziran 2019
|
Türkçe Eğitimi ve Çocuk Eğitimi Kurultayı | Ankara Üniversitesi | |
IV.Zeka Ve Yetenek Kongresi | Türkiye Zeka Vakfı | 29-30 Eylül 2018
|
Üstün Yetenekli Bireylerin Eğitiminde Görev Alan Öğretmenlerin Yeterliliklerinin Artırılması | Gölbaşı Rehberlik Araştırma Merkezi Müdürlüğü | 27 Şubat- 3 Mart 2017 |
Eğitimde Öngörüler | XVI. EĞİTİM SEMPOZYUMU- TÖZOK | 26-28 Ocak 2017 |
Drama Eğitmenliği Eğitimi | TED Ankara Koleji | Haziran 2016-2017
|
YGA Liderlik Eğitimi | Young Guru Academy | Mart 2016
|
IV.Zeka Ve Yetenek Kongresi | Türkiye Zeka Vakfı | 19-20 Kasım 2016
|
Öğrenci Koçluğu Eğitimi | LİVCON-Ankara | Mayıs-Haziran-Temmuz 2011 |
Doğrudan Öğretim | Özel Ankara Maya Koleji (Prof.Dr.Ziya Selçuk) | 22 Ağustos 2011 |
Kurum Kültürü | Özel Ankara Maya Koleji (Prof.Dr.Servet Özdemir) | 19 Ağustos 2011 |
Öğretimin Aktifleştirilmesi | Özel Ankara Maya Koleji (Doç.Dr.Nurdan Kalaycı) | 17-18 Ağustos 2011 |
Örgüt Kültürü ve Etkili İletişim | Özel Ankara Maya Koleji ( Prof.Dr. Aytaç Açıkalın) | 15-16 Ağustos 2011 |
Eğitimde İnovasyon | Türk Eğitim Derneği | 30 Nisan-1Mayıs 2011
|
Oyun Terapisi | Psikolojik Testler Derneği | 5-6-7 Kasım 2010
|
Nefes Teknikleri | Özel Ankara Maya Koleji (Prof.Dr.Ziya Selçuk) | 2010 |
V. Eğitim Yönetimi Kongresi
| Gazi Üniversitesi Antalya | 01-02 Mayıs 2010 |
IV. Eğitim Yönetimi Kongresi
| Pamukkale Üniversitesi EYEDDER | 14-15 Mayıs 2009 |
Ölçme Değerlendirme Semineri | TED Mersin Koleji | 11 Nisan 2009 |
Eğitim Hakkı ve Gelecek Perspektifleri | TED Genel Merkezi | 28- 29- 30 Ocak 2008 |
Proje Döngüsü Eğitimi | TED Genel Merkezi | 9- 10- 11 Kasım 2006
|
Yaratıcı Proje Fikri Toplantısı | TED Genel Merkezi | 24- 25 Haziran 2006 |
Socrates/ Comenius 2.1 Programı Bilgilendirme Toplantısı | Ulusal Ajans | 3 Şubat 2006 |
Hizmet İçi Eğitim Programı | TED Genel Merkezi | 15 Nisan 2006 |
Hizmet İçi Eğitim ve Oryantasyon Semineri | TED Genel Merkezi | 30 Ağustos- 3 Eylül 2005
|
AKADEMİK ÇALIŞMALAR
Çalışmanın Adı | Türü |
İlköğretim okulu öğretmenlerinin stresle başa çıkma tarzlarıyla mizah tarzları arasındaki ilişki | Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi dergisinde 2011 yılında yayınlanmış makale ve V. Eğitim Yönetimi Kongresi’nde sunulmuş bildiri |
İlköğretim 1.Sınıf Türkçe İlkokuma Yazma Kitabı | Kitap 2010-2011 Eğitim-öğretim yılı içinde Özel Ankara Maya Koleji’nde 1.sınıflar Türkçe İlkokuma Yazma kitabı olarak kullanılmaktadır. |
İlkokul 1-4.Sınıf TED Matematik Kitabı | Kitap 2016-2017 öğretim yılından itibaren tüm TED okullarında kullanılmaktadır. |
TED Okulları Hizmet İçi Eğitimi- Matematik Kitabının Kullanımıyla İlgili Sınıf Öğretmenlerine Yönelik Seminer | 2018-2019 Öğretim yılında tarafımdan TED okulları sınıf öğretmenlerine yönelik hizmet içi eğitim verilmiştir. |
Farklı Okul Türlerinde Okul İklimi Nasıl Değişmektedir? | BAŞKENT UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION hakemli dergisinde yayınlamış makale |
PROJE VE ÇALIŞMALAR
- PORTALİNA Karikatür Yarışması’nın içerik olarak hazırlanması ve tüm TED okullarında uygulanması – 2009
- “Şiddet” konulu konferansın planlanması, uygulanması ve Mersin il merkezinde bulunan tüm ilköğretim okulu öğretmenlerine ve velilerine sunulması- 2009
DİL KULLANIMI
Kullandığı Dil | Düzeyi |
İngilizce | İyi |
BİLGİSAYAR BİLGİSİ
Kullandığı Programlar | Düzeyi |
MS Windows | İyi Düzeyde |
MS Office | İyi Düzeyde |
İnternet | İyi Düzeyde |
İLGİ ALANLARIM
Matematik Öğretimi
Türkçe Öğretimi
Yönetim ve Liderlik
Felsefe ve Psikoloji
Mizah
İş Yaşamında Stres ve Yönetimi
PANEL BAŞLIĞI
Tebeşir ile Akıllı Tahtanın Dışına Çıkmak
PANELİSTLER
Eğitimci Yazar Saliha DEMİR (Moderatör)
Dil Bilimci Yazar Hakan AKDOĞAN
Eğitim Yöneticisi Zeynep Kaya AYBEK
PANEL İÇERİĞİ
1. Kısım
“Apollon+Dionysos= 3 formülünde Apollon disiplinin, zekanın, formun
temsilidir. Dionysos yaratıcılığın, öznelliğin, düşüncede özgürlüğün temsilidir.
İkisinin toplamı görünenden fazladır. Bilimle yaratıcılığın bir araya gelmesi iki
alandan fazlasına işaret etmektedir.”
Panelin bu bölümünde eğitimin sanat tarafında durmanın pozitif yönüne ve
ihmal edilmişliğine vurgu yapılması hedeflemektedir.
2. Kısım
Sanatın eğitimin içeriğine katılmasına ilişkin somut yaşantılardan örneklere
değinilmesi hedeflenmektedir.
3. Kısım
“Tebeşir, akıllı tahtanın distopyasıdır. Akıllı tahta tebeşirin distopyasıdır.”
Sözlerinden hareketle müfredat geliştirme, yöntem/teknik zenginliği,
teknolojinin eğitime entegrasyonu konusunda öğretmen yetiştirme
mekanizmaları nasıl işlemektedir? Devlet okullarında ve özel okullarda bu
süreçlerin yansımaları nelerdir? Soruları üzerinde konuşulması
hedeflenmektedir.
3. Kısım
“Yaşam boyu öğrenen öğretmen” olumsuz koşullara rağmen nasıl bir fark
yaratabilir?” Sorusu üzerinde somut örneklerle yanıtlar bulunması
hedeflenmektedir.
4. Kısım
“Çocuklar, gençler büyük resmin neresinde durmaktadır?”
Tartışmasıyla günümüz çocuğunun ihtiyaçlarının ve becerilerinin
vurgulanması, yapay zekanın insan üzerindeki olası manipülasyonlarının
tartışılması ve günümüz çocuk gerçekliğini ve yaratıcılığını betimleyen
yaşanmış ilginç örnekler verilmesi hedeflenmektedir.
5. Kısım
Edebiyat ve özellikle çocuk edebiyatı eserleri yaratıcılığı ve sorgulama
becerisini geliştirmede nasıl kullanılabilir? Sanat ve teknoloji okuryazarlığı,
eğitim öğretim süreçlerini nasıl dönüştürebilir? Soruları çerçevesinde panelin
tamamlanması hedeflenmektedir.