Saliha Demir
Eğitimci Yazar
Eğitimci Yazar Saliha DEMİR, Ankara Gazi Anadolu Lisesinden mezun
olduktan sonra lisans eğitimini Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sınıf
Öğretmenliği Ana Bilim Dalı’nda tamamlamıştır. Lise ve üniversite yılları boyunca
edebiyat, tiyatro ve resim sanatıyla ilgilenmiştir. Bu ilgi alanlarının sürdürmekte
olduğu öğretmenlik mesleğine önemli katkıları olmuştur. Gazi Üniversitesinde Eğitim
Bilimleri Enstitüsü Eğitim Yönetimi ve Denetimi; Hacettepe Üniversitesinde Uzaktan
Eğitimde Bilişim Teknolojileri alanlarında yüksek lisans yapmıştır. TED Ankara
Kolejinde sınıf öğretmeni olarak görev yapmaktadır. Hacettepe Üniversitesi Temel
Eğitim Bölümü Sınıf Eğitimi alanında doktora çalışmalarının tez dönemindedir. Elma
Yayınevi’nden çıkan Sanal Gerçeklik Defteri, Tersyüz ve Salyangoz, (Bölüm yazarlığı:
Begonvil öyküsü) Şiirlerle Öykülerle Cumhuriyet kitaplarının yazarıdır. Şiirleri, Dil
Derneği’nin Çağdaş Türk Dili dergisinde yayımlanmaktadır. Öğretmenlere, üniversite
öğrencilerine çeşitli konferans ve kongrelerde yaratıcılık, yaratıcı yazma, çocuk
edebiyatı, çocuk kitaplarının ders içeriklerinde kullanılması üzerinde yüz yüze ve
çevrim içi eğitimler vermektedir. İlkokul öğrencileri ile çocuk kitaplarına ilişkin söyleşi
ve atölyeler düzenlemektedir. 1-3 Kasım 2024’te üçüncüsü düzenlenecek olan
Kapadokya Edebiyat Buluşmalarının kurucusu ve koordinatörüdür. Evli ve iki çocuk
annesidir.
PANEL BAŞLIĞI
Tebeşir ile Akıllı Tahtanın Dışına Çıkmak
PANELİSTLER
Eğitimci Yazar Saliha DEMİR (Moderatör)
Dil Bilimci Yazar Hakan AKDOĞAN
Eğitim Yöneticisi Zeynep Kaya AYBEK
PANEL İÇERİĞİ
1. Kısım
“Apollon+Dionysos= 3 formülünde Apollon disiplinin, zekanın, formun
temsilidir. Dionysos yaratıcılığın, öznelliğin, düşüncede özgürlüğün temsilidir.
İkisinin toplamı görünenden fazladır. Bilimle yaratıcılığın bir araya gelmesi iki
alandan fazlasına işaret etmektedir.”
Panelin bu bölümünde eğitimin sanat tarafında durmanın pozitif yönüne ve
ihmal edilmişliğine vurgu yapılması hedeflemektedir.
2. Kısım
Sanatın eğitimin içeriğine katılmasına ilişkin somut yaşantılardan örneklere
değinilmesi hedeflenmektedir.
3. Kısım
“Tebeşir, akıllı tahtanın distopyasıdır. Akıllı tahta tebeşirin distopyasıdır.”
Sözlerinden hareketle müfredat geliştirme, yöntem/teknik zenginliği,
teknolojinin eğitime entegrasyonu konusunda öğretmen yetiştirme
mekanizmaları nasıl işlemektedir? Devlet okullarında ve özel okullarda bu
süreçlerin yansımaları nelerdir? Soruları üzerinde konuşulması
hedeflenmektedir.
3. Kısım
“Yaşam boyu öğrenen öğretmen” olumsuz koşullara rağmen nasıl bir fark
yaratabilir?” Sorusu üzerinde somut örneklerle yanıtlar bulunması
hedeflenmektedir.
4. Kısım
“Çocuklar, gençler büyük resmin neresinde durmaktadır?”
Tartışmasıyla günümüz çocuğunun ihtiyaçlarının ve becerilerinin
vurgulanması, yapay zekanın insan üzerindeki olası manipülasyonlarının
tartışılması ve günümüz çocuk gerçekliğini ve yaratıcılığını betimleyen
yaşanmış ilginç örnekler verilmesi hedeflenmektedir.
5. Kısım
Edebiyat ve özellikle çocuk edebiyatı eserleri yaratıcılığı ve sorgulama
becerisini geliştirmede nasıl kullanılabilir? Sanat ve teknoloji okuryazarlığı,
eğitim öğretim süreçlerini nasıl dönüştürebilir? Soruları çerçevesinde panelin
tamamlanması hedeflenmektedir.