Hakan Akdoğan
Dil Bilimci, Yazar
Dil Bilimci Yazar Hakan AKDOĞAN, Hacettepe Üniversitesi ‘İngiliz Dil Bilimi’
bölümünü bitirdikten sonra Anadolu Üniversitesi ‘Medya ve İletişim’ bölümünü
tamamladı. Uludağ Üniversitesinde ‘İnsan, Toplum ve Felsefe’ programında
çalışmalar yaptı. Adli Psikoloji Uzmanlığı eğitimi aldı. Perakende satış sektöründe
yöneticilik, radyo programcılığı, yayınevi editörlüğü gibi işlerde çalıştı. 2003 yılından
bu yana birçok üniversite ve kurumda ‘Yaratıcı Yazı’, ‘Derin Okuma’, ‘Sanatla
Farkındalık’ gibi konularda eğitimler vermekte, çeşitli platformlarda konuşmacı olarak
yer almaktadır.
Distopya adlı dergiyi çıkarttı. 2024 yazından itibaren Distopya Kitaplığı olarak
yeniden yayımlanacak seriyi yönetiyor. Bazı yayınevlerinde yayın yönetmenliği ve
yayın danışmanlığı yaptı. Fernando Pessoa ve Marquis de Sade’dan çevirileri basıldı.
Nü Peride, Gölge Yaşatan, Struma, İlişmek, Varlık ve Piçlik, Kirpi Mesafesi adlı
romanları yazdı. Yunus Nadi Roman Ödülü’nü kazandı. Halen bazı üniversitelerde ve
kurumlarda sanat ve edebiyatla ilgili dersler vermektedir. Distopya Fikir ve Sanat
Akademisi kurucusudur.
PANEL BAŞLIĞI
Tebeşir ile Akıllı Tahtanın Dışına Çıkmak
PANELİSTLER
Eğitimci Yazar Saliha DEMİR (Moderatör)
Dil Bilimci Yazar Hakan AKDOĞAN
Eğitim Yöneticisi Zeynep Kaya AYBEK
PANEL İÇERİĞİ
1. Kısım
“Apollon+Dionysos= 3 formülünde Apollon disiplinin, zekanın, formun
temsilidir. Dionysos yaratıcılığın, öznelliğin, düşüncede özgürlüğün temsilidir.
İkisinin toplamı görünenden fazladır. Bilimle yaratıcılığın bir araya gelmesi iki
alandan fazlasına işaret etmektedir.”
Panelin bu bölümünde eğitimin sanat tarafında durmanın pozitif yönüne ve
ihmal edilmişliğine vurgu yapılması hedeflemektedir.
2. Kısım
Sanatın eğitimin içeriğine katılmasına ilişkin somut yaşantılardan örneklere
değinilmesi hedeflenmektedir.
3. Kısım
“Tebeşir, akıllı tahtanın distopyasıdır. Akıllı tahta tebeşirin distopyasıdır.”
Sözlerinden hareketle müfredat geliştirme, yöntem/teknik zenginliği,
teknolojinin eğitime entegrasyonu konusunda öğretmen yetiştirme
mekanizmaları nasıl işlemektedir? Devlet okullarında ve özel okullarda bu
süreçlerin yansımaları nelerdir? Soruları üzerinde konuşulması
hedeflenmektedir.
3. Kısım
“Yaşam boyu öğrenen öğretmen” olumsuz koşullara rağmen nasıl bir fark
yaratabilir?” Sorusu üzerinde somut örneklerle yanıtlar bulunması
hedeflenmektedir.
4. Kısım
“Çocuklar, gençler büyük resmin neresinde durmaktadır?”
Tartışmasıyla günümüz çocuğunun ihtiyaçlarının ve becerilerinin
vurgulanması, yapay zekanın insan üzerindeki olası manipülasyonlarının
tartışılması ve günümüz çocuk gerçekliğini ve yaratıcılığını betimleyen
yaşanmış ilginç örnekler verilmesi hedeflenmektedir.
5. Kısım
Edebiyat ve özellikle çocuk edebiyatı eserleri yaratıcılığı ve sorgulama
becerisini geliştirmede nasıl kullanılabilir? Sanat ve teknoloji okuryazarlığı,
eğitim öğretim süreçlerini nasıl dönüştürebilir? Soruları çerçevesinde panelin
tamamlanması hedeflenmektedir.