Doç. Dr. Gökçe Karaman Benli
SÖZCÜKLERİN GÜCÜ ADINA
Lisans öğrenimini Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Okul Öncesi Öğretmenliği Lisans Programı’nda (2003), yüksek lisans öğrenimini Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İlköğretim Anabilim Dalı Okul Öncesi Eğitimi Bilim Dalı’nda (2006), doktora öğrenimini ise Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Anabilim Dalı’nda (2013) tamamladı. 2003-2006 yılları arasında Ankara’da, Özel Yüce Okulları Anasınıfında Okul Öncesi Öğretmeni olarak görev yapan Karaman Benli, 2006 yılından itibaren Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Temel Eğitim Bölümü Okul Öncesi Eğitimi Anabilim Dalı’nda görev yapmaktadır. 2008 yılında Oluşum Drama Enstitüsü’nde liderlik programını tamamladı. Okul öncesi dönemde erken okuryazarlık becerilerinin değerlendirilmesi, desteklenmesi, kitap okuma yöntemleri, çocuklarda dil gelişimi ve eğitimde yaratıcı drama alanında çalışmalar yapmakta, lisans ve lisansüstü derslerini yürütmektedir. 2016-2017 eğitim-öğretim döneminde doktora sonrası çalışmaları kapsamında Amerika Birleşik Devletleri Vanderbilt Üniversitesi’ nde Prof. Dr. David K. Dickinson danışmanlığında “Okuma İçin Dil” isimli projenin ikinci yılında yapılan uygulamalara katıldı. 2018 yılında Dr. Öğretim Üyesi kadrosunda, 22 Mart 2024 yılından itibaren de doçentlik unvanı ile çalışmalarını sürdürmektedir. 1 Şubat 2022-1 Kasım 2024 yılları arasında süren TÜBİTAK 1001 araştırma projesinin yürütücülüğünü yapmaktadır.
Gökçe Karaman Benli’nin Profesör, Güneş ve Beyaz adında üç kedisi bulunmaktadır. Tokyo, Berlin, Gölge, Pamuk, Paşa ve Nisan adında altı köpeğin koruyucu ailesidir.
- Atölyenin Adı: SÖZCÜKLERİN GÜCÜ ADINA
- Atölyenin İçeriği/Özeti:
İnsanoğlu sürekli kendini anlatma çabası içerisindedir. Sesler sözcüklere, sözcükler duygulara ve düşüncelere evrilir. Duygular ve düşünceler ise insanoğlunu yenileyen, geliştiren, yaşamı başkalarıyla ve bu evrenle nasıl paylaştığımızı gösteren dil öğeleridir. İnsan derdini her zaman konuşarak anlatmayabilir. Ona rağmen sözcükler öyle güçlüdür ki jest ve mimiklerimizde de vücut bulurlar. Sözcüklerin gücünün bu dünyayı olduğundan daha yeşil, daha sevecen, daha dostane ve daha düşünceli bir yer haline getireceğine inanan bilim insanları çocukların sözcükleri nasıl öğrendiklerini araştırıp durmaktadırlar. Onlara bakım ve sevgi vermeye çalışan ailelerinin güvenli ortamlarından çıkıp evreni tanımaya çalışan çocukların sözcüklerle karşılaşmaları ve bir anlam bulmaları aslında kendimizi anlatma çabasından ileri gelir.
Bu atölye sürecindeki amaç, okul öncesi dönemdeki çocuklara sözcüklerin gücünü göstermeye yani sözcük bilgisini geliştirmeye yönelik onlarla etkileşimli okuma ve rehberli oyun sürecini nasıl çalışabileceğimizi fark edebilmektir.
Bu amaca yönelik Gökçe Gökçeer’in kaleme aldığı, Mustafa Gündem’in resimlediği “Pöti Bir Barınak Köpeğinin Öyküsü” isimli resimli öykü kitabı atölye sürecinde yer alacaktır. Katılımcılarla
*Kitaba “Merhaba” süreci,
*Kitabın bağlamından hedef sözcükler belirleme,
*Hedef sözcükleri çocuk dostu terimlerle açıklama,
*Öykü bağlamına uygun rehberli oyunlar oynama,
*Kitaba “Güle Güle” süreci planlanmıştır.
- Hedef Kitlesi: Çocukların sözcüklerin gücünü fark etmesini isteyen öğretmenler, aileler, öğretmen adayları ve ilgilenen tüm yetişkinler
- Kontenjanı: 20
- Süresi:90 dakika