Atölye Adı: Saçmalama Özgünlüğü
Atölye Amacı: Sanatsal bir üretimin temel dayanağı olan yaratıcılığa yazarın “saçmalama
özgünlüğü” olarak tanımlamaya çalıştığı çerçeveden bakmak. Yaratıcı drama ve okuma
çemberi tekniklerinin belirli kısımlarından yararlanarak kurgulanmış olan atölyenin ana
amaçlarından biri de yazılmış ve basılmış bir ürünü eleştirmek, dönüştürmek, yeniden
tasarlamak üzerine geniş çaplı bir beyin fırtınası sağlamak.
Uygulayıcı: Saliha Demir-Çocuk Edebiyatı Yazarı / Sanal Gerçeklik Defteri, Şiirlerle Öykülerle
Cumhuriyet(Begonvil), Tersyüz ve Salyangoz
Kavramlar ve Çerçeve: Yaratıcılık, saçmalamak, özgünlük, sanat, edebiyat, hayal gücü, VR
gözlük teknolojisi, yaratıcı drama
Atölye İçeriği:
“Saçmalama Özgünlüğü” ısınma oyunu (Orff çalgıları ile ritim oluşturma)
“Saçmalamak ve Yaratıcılık” kavramları üzerinde çağrışım çalışması
Sanatta yaratıcılık üzerine beyin fırtınası
Yaratıcılık ve edebiyat kavramlarının üzerinde örneklerin paylaşılması
Çocuklar ve yaratıcı çözümleri üzerine hikâyecik (anekdot) paylaşımı (“O Piti Piti Çok
Adil Değil Mi?”, “Çileğin Maydanozu” öyküleri)
“Bir VR gözlük ile ne yapabilirsin?” sorusu üzerinde grup çalışması ve yaratıcı ürün
oluşturma
Sanal Gerçeklik Defteri kitabının kısa bir özetinin yapılması, kitapta yer alan
sahnelerin gruplara paylaştırılarak yeniden kurgulanmasına yönelik grup çalışması
Grup çalışmasında oluşturulan sahnelerin grubun tercihine göre yazı, rol oynama ya
da resimleme ile paylaşılması
Katılımcılardan deneyimlerine yönelik sözlü geribildirim alınması