Atölye: Eğitimde Sanal/artırılmış Gerçeklik Kullanımı
Süre: — Dk.
Kontenjan: 30
Hedef Kitle: Sınıf Öğretmenleri ve Ortaokul Branş Öğretmenleri
Atölye İçeriği: Bu atölyede, katılımcıların eğitimde sanal ve arttırılmış gerçeklik kullanımı hakkında bilgilenmeleri, ve uygulamalı olarak deneyimlemeleri hedeflenmiştir. Atölyede, öğretmenler farklı mobil SG/AG uygulamalarla tanıştırılacak, web tabanlı bir uygulama üzerinden etkileşimli bir 3 boyutlu sanal ortam oluşturacak ve karton sanal gerçeklik gözlükleriyle bu ortamları deneyimleme fırsatı bulacaklar. Ayrıca, SG/AG uygulamalarının eğitime entegrasyonu ile ilgili bilgi ve deneyim paylaşımı da yapılacaktır.
Prof. Dr. Kürşat Çağıltay, ODTÜ Matematik Bölümünden 1988 yılında bölüm birincisi olarak mezun olan Çağıltay, 1993 yılında ODTÜ Bilgisayar Mühendisliği Bölümünden Yüksek Lisans derecesini almış, 1988-1997 yılları arasında ODTÜ Bilgi İşlem Merkezinde Bilgisayar Ağları grup yöneticiliği görevinde bulunmuştur. 1990 yılında ODTÜ-TÜBİTAK tarafından başlatılan Türkiye Internet projesi’nde 1997 yılına kadar teknik grup yöneticiliği yapmıştır. 2002 yılında ABD’nin İndiana Üniversitesi Öğretim Teknolojileri Bölümünden ve Bilişsel Bilimler Programından çift dalda doktora alarak mezun olmuştur. Kürşat Çağıltay 2002-2022 yılları arasında ODTÜ Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü’nde görev almıştır. 2022 yılından itibaren Sabancı Üniversitesi, Bilgisayar Mühendisliği Bölümü’nde öğretim üyesi olarak görev yapmaktadır.
Türkiye’nin endüstri standartlarında ilk İnsan Bilgisayar Etkileşimi Araştırma Uygulama Laboratuvarını ODTÜ’de kuran Prof.Dr. Kürşat Çağıltay’ın akademik araştırma konuları eğitim teknolojileri, insan bilgisayar etkileşimi, teknoloji ile zenginleştirilmiş öğrenme, eğitsel nörobilim, sosyal enformatik, performans teknolojileri ve eğitimde elektronik oyunların kullanımıdır.
Dr. Ayşe Gül Kara Aydemir, 2017 yılında doktora eğitimini ODTÜ Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümünde tamamladıktan sonra Akdeniz Üniversitesi Eğitim Yönetimi Anabilim Dalında görev yapmaya başlamıştır. Doktora eğitimi esnasında bir yıl süre ile Iowa State Univeristy’de ziyaretçi araştırmacı olarak çalışmıştır. Lisans eğitimini Anadolu Üniversitesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği’nde bölüm birincisi olarak tamamlamıştır. 2020 yılında başlayan Dijital Öğretmenler Projesinde Dijital teknolojilerin eğitimde kullanılması, öğretmen eğitimi, öğrenme deneyimleri tasarımı, eğitimde sanal ve artırılmış gerçeklik uygulamaları araştırma konuları arasında yer almaktadır.
Dr. Göknur KAPLAN lisans eğitimini Hacettepe Üniversitesi, Almanca Matematik Öğretmenliği’nde 2001 yılında fakülte birincisi olarak tamamlamıştır. 2004 yılında, master derecesini, birçok ulusal ve uluslararası ödüle aday gösterilen ve Turkiye’de oyunlaştırma ve metaverse konularındaki ilk akademik çalışma olan “FIDGE Modeli: Oyun-benzeri Öğrenme Ortamları için Öğretim Tasarımı / Geliştirme Modeli Önerisi” başlıklı tezi ile ODTÜ Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü’nden almıştır. Doktorasını 2010 yılında Penn State Üniversitesi, Öğretim Sistemleri Programı’ndan “ESPN Fastbreak Topluluğu Bilgi Değişim Desenleri” başlıklı tezi ile tamamlayan Dr. Kaplan şu anda ODTU Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü’nde öğretim üyesi olarak çalışmaya devam etmektedir. Ayrıca ODTÜ BİLTEMM’de (Bilim, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik Eğitimi Uygulama ve Araştırma Merkezi) müdür yardımcısı olarak görev yapmaktadır. BİLTEMM Merkezi ile LEGO Education işbirliği çerçevesinde BİLTEMM Labı’nın kuruluşunu gerçekleştirmiş ve LEGO müfredatlarının ulusal müfredatla eşlenerek uyumlu hale getirilmesiyle ilgili çalışmaları halen devam etmektedir. Son dönemde ilkokul ve ortaokul öğretmenlerine dijital okuryazarlık becerileri kazandırmayı amaçlayan, ING Türkiye ve Habitat Derneği işbirliğiyle hayata geçirilen ve 2021 yılı TEGEP En İyi Toplumsal Katkı Sağlayan Gelişim Programı 1.lik ödülünü alan Dijital Öğretmenler projesi ekibinde de çalışmalarını sürdürmektedir.
Microsoft Research ve Serious Games Zirvesi tarafından iki yıl üst üste “Academic All-Star” seçilmiş olan Dr. Kaplan’ın değişik konularda ulusal ve uluslararası yayınları bulunmaktadır. Araştırma alanları, eğitime teknoloji entegrasyonu, mobil öğrenme, öğretim tasarımı, oyun -oyunlaştırma, insan-bilgisayar etkileşimi, kültür teorisi, vb gibi farklı konuları içeren ancak sadece bunlarla sınırlı olmayan disiplinlerarası çalışmaların eklektik bir kümesidir. Şu anda, oyunlaştırma, dijital okuryazarlık, öğretim tasarımı, öğretmen eğitimi, sanal gerçeklik ve uzaktan eğitimin bir parçası olarak Ağ 2.0 teknolojilerinin eğitime entegrasyonu üzerine araştırmalar yürütmektedir.