Atölye: “Muhallebiyi Yutan Labirent”
Süre: 90 Dk.
Kontenjan: 22
Atölyenin Özeti
Çocukların zekâ gelişiminde, okul öncesinden başlayan okuma alışkanlığının değeri araştırmalarla kanıtlanmıştır. Erken yaşlarda kitaplarla tanışan çocukların, çok boyutlu düşünme becerisi ile zihinsel yetenekleri artmakta ve bu beceri onların geleceğini doğrudan etkilemektedir.
Bu atölye için üç çocuk kitabı seçilmiştir. Kitaplardaki “keşif, sorumluluk, bakış açısı, gözlem, değişim, hayal gücü, yaratıcılık, merak vb.” tema ya da kavramlar bir etkinlik dizisiyle birbiriyle ilişkilendirilmiştir. Etkinlikler, katılımcıların yaratıcı problem çözmelerine olanak verecek doğaçlama ve canlandırmalarla yapılandırılmıştır.
Atölye; kitaplara merak uyandırarak başlayacak, etkinlikler boyunca ilginin sürdürülmesi sağlanacak ve yaşantıların değerlendirilmesiyle bitirilecektir. Atölyede, benzer etkinlikler aracılığıyla kitaplarla tanışan çocukların okuma alışkanlığını edinme süreci ve zekâ gelişimiyle ilgili örnekler vurgulanacaktır.
Atölyenin Amacı
Çocukların çok boyutlu düşünme becerilerini ve zihinsel yeteneklerini artırmada, kitaplarla yapılan çalışmaların etkisini yordamaktır. Atölyenin bu amaca hizmet eden alt amaçları ise şöyledir:
- Doğaçlama ve canlandırmalara katılmak
- Kendini sesle, bedenle, sözle ifade etmek
- Korkularla başa çıkmak
- Meraklı olmanın hazzını duymak
- Arkadaşlığın değerine inanmak
Atölye Katılımcıları
- Okul öncesi, sınıf, Türkçe ve sosyal bilgiler öğretmenleri
- Okul öncesi, sınıf, Türkçe ve sosyal bilgiler öğretmen adayları
- Eğitmenler ve eğitim uzmanları
- Psikolojik danışmanlar ve psikolojik danışman adayları
- Rehber öğretmenler
- İlk ve orta okul yöneticileri
- Okul öncesi, ilk ve orta okul velileri
Dr. Tülay Üstündağ:
Dr. Tülay Üstündağ son 34 yılını yeniden öğrenerek geçirdi. Yüksek lisansla başlayan öğrenciliğine, doktora sonrasında akademisyen, eğitmen, danışman, program geliştirme uzmanı ve yaratıcı drama lideri olarak devam etti.
Kamu ve özel sektördeki kimi projelerde katılımcı, danışman ya da yürütücü, kimi projelerde de hakem kurulu üyesi oldu. Alanıyla ilgili çeşitli düzeylerde, Türkiye’de 81 ilde, 500’e yakın ilçede ve KKTC’de; ders, kurs, festival, sunu, seminer, TV, radyo konuşmaları ve atölye çalışmalarına katıldı.
Ulusal ya da uluslararası düzeyde çeşitli sertifikalar ve katılım belgeleri aldı. Aralık 2000’de İzgören Akademi’yle başlayan eğitmen ve danışmanlığını, Aralık 2016’dan bu yana Elma Çocuk’ta sürdürdüğü akademik danışmanlıkla eşzamanlı yürütmektedir. 12 sivil toplum kuruluşunun gönüllüsüdür. Bunlardan biri olan Uğur Böcekleri Derneği’nde Mavi Uğur Böceğidir.