Atölye: ““Her Bir” Çocuğa Ulaşabilmek: Dil ve Kültür Farklılıkları”
Süre: — Dk.
Kontenjan: 30 Kişi
Hedef Kitle: Öğretmenler, araştırmacılar
Atölye İçeriği:
Dünyada yaklaşık 90 milyon insan zorunlu göç nedeniyle hareket halinde. Bu sebeple, Türkiye’de ve pek çok ülkede okullar —daha önce hiç olmadığı kadar— kültürel çeşitlilik barındırıyor. Eğitimcilerin bu durum karşında zorlandıklarını, desteğe ihtiyaç duyduklarını biliyoruz, bazı eğitimcilerin ise sosyal adalet bilinciyle hareket ederek iyi uygulamalar üretebildiklerini görüyoruz.
Bu atölye çalışmasında, kültüre duyarlı pedagoji hakkında bilgi verilecektir. Her bir çocuğa ama özellikle “marjinalleştirilen” toplumsal gruplara mensup çocuklara ve ailelerine ulaşmamızı sağlayabilecek, uygulamaya yönelik fikirler ve etkinlikler paylaşılacaktır.
Doç. Dr. Elif Karslı Çalamak:
Dr. Elif Karslı-Çalamak, ODTÜ Eğitim Fakültesi’nde erken çocukluk eğitimi alanında akademik çalışmalarını sürdürmekte ve dezavantajlı koşullara sahip çocukların eğitim olanakları konusunda çalışmaktadır. Doktora eğitimini Fulbright bursiyeri olarak University of Georgia’da tamamlamıştır. MEB’e bağlı bir devlet okulunda okul öncesi öğretmeni, TED Üniversitesi ve University of South Carolina ise öğretim üyesi olarak çalışmıştır. TÜBİTAK ve Avrupa Komisyonu gibi kurumlardan aldığı destekler ile Türkiye’deki mülteci çocukların eğitimi ve matematik eğitimi konusunda saha çalışmaları ve bilimsel araştırmalar yapmaktadır.