Atölye: “Go Oyunu ile Stratejik Düşünme: Sınıf İçi Uygulamalar ve Bilişsel Kazanımlar”

Atölyenin İçeriği:
Bu atölyede katılımcılar, Uzak Doğu kökenli köklü bir strateji oyunu olan Go ile tanışacak ve oyunun bireylerin dikkat, problem çözme, planlama, sabır ve esneklik gibi bilişsel süreçler üzerindeki etkilerine dair örnek uygulamalarla deneyim kazanacaktır. Atölyede temel kurallar öğretildikten sonra küçük grup etkinlikleri ve pratik oyunlarla katılımcıların aktif katılımı sağlanacaktır. Ayrıca Go oyununun eğitimde nasıl kullanılabileceğine dair öneriler paylaşılacaktır.

Hedef Kitle:
Go oyununu sınıf içi uygulamalara entegre etmek isteyen sınıf öğretmenleri, özel eğitim öğretmenleri, rehberlik uzmanları, zeka oyunları eğitmenleri, yaratıcı ve strateji temelli oyunlara ilgi duyan eğitimciler ve üniversite öğrencileri.

Kontenjanı:
20 kişi

Ahmet Eren Kurter

“Go Derneği Başkanı, Akademisyen”

Hacettepe Üniversitesi’nde yarı zamanlı öğretim görevlisidir. Rekreasyon Bölümünde ve Seçmeli Dersler Koordinatörlüğü bünyesinde Go dersi vermektedir. Akademik ilgi alanları arasında bilişsel performans ve dikkat süreçlerinin ölçülmesi yer almaktadır. Yüksek lisans tezinde Go oyunu problemleri sırasında oyuncuların kalp atış hızı değişkenliği üzerinden uzmanlık düzeyine bağlı bilişsel yük farklarını incelemiştir.

Aynı zamanda Türkiye Go Derneği’nin başkanlığını ve Avrupa Go Federasyonu’nun Genel Sekreterliği görevlerini yürütmektedir. Go oyununu Türkiye’de tanıtmak, yaygınlaştırmak ve bilimsel araştırmalarda bir araç olarak kullanmak amacıyla çeşitli projeler geliştirmiştir.

Share

Ahmet Eren Kurter

Event registration

Please fill out the form below to register for AI summit