Atölye: “6 LEGO Tuğlası ile Dikkat, Hafıza ve Öz-Düzenleme Eğitimi”
Atölyenin İçeriği:
Bu atölye; çocukların dikkat süresi, çalışma belleği, bilişsel esneklik ve dürtü kontrolü gibi yürütücü işlevlerini geliştirmek isteyen öğretmenlere özel olarak yapılandırılmıştır. Oyun yoluyla öğrenme (Learning through Play) ve el yordamıyla öğrenme (Hands-on Learning) ilkeleri temel alınarak, katılımcıların 6 LEGO® tuğlası ile sınıf ortamında doğrudan uygulayabilecekleri kısa ve etkili nöropedagojik oyunları deneyimlemeleri amaçlanmaktadır.
Atölye, dikkat eksikliği yaşayan çocuklarla çalışmak isteyen öğretmenlere yönelik uygulamalı örnekler sunar. Bellek, öz-düzenleme ve dikkat becerilerini sınıf içinde nasıl oyunla güçlendirebileceğimizi birlikte keşfediyoruz.
Hedef Kitle:
Sınıfında dikkat eksikliği, düşük öz-düzenleme ve zayıf bilişsel kontrol gözlemleyen; bu alanda çözüm üretmek isteyen tüm okul öncesi öğretmenleri, sınıf öğretmenleri, rehber öğretmenler ve özel eğitim uzmanları katılabilir.
Kontenjanı:
40 kişi
Fırat Üniversitesi Eğitim Fakültesi Öğretim Üyesi
Doç. Dr. Zülfü GENÇ, halen Fırat Üniversitesi Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü öğretim üyesi olarak görev yapmaktadır. LEGO Education ürünleri ile bilim, teknoloji, mühendislik ve matematik eğitimi için alternatif uygulamalar, yeni öğretim yöntemleri, eğitim programları ve ölçme araçları geliştirmeye yönelik araştırmalar yapmaktadır. Smartsense Yazılım, Eğitim ve Danışmanlık şirketinin kurucusu ve WeDoRobotics adlı marka ile STEM, Robotik ve Kodlama alanlarında profesyonel iş deneyimi, bu alanlarda eğitici eğitimleri, projeler ve danışmanlık hizmetleri sunmaktadır. Halihazırda insan-robot, çocuk-robot etkileşimi, insansı robotlar, özel eğitimde üst düzey teknoloji kullanımı, otizmde insansı robot aracı müdaheleler konularında araştırmalar ve projeler yürütmektedir.
Dr. Genç, öğrenmede oyunun gücüne inanan, LEGO tuğlalarını fen ve matematik öğretiminde ustaca kullanmak konusunda kendisini sürekli geliştiren bir öğretici olarak kendisini tanımlamaktadır. Çocukların büyürken aldıkları uyarım ve öğrenme aktivitesinin türü onların öğrenmelerini derinden etkilediğini ve LEGO gibi somut materyallerin çocukların öğrenmeleri için muazzam fırsatlar sunduğunu savunmaktadır. Bu düşüncelerinin bir ürünü olarak, Türkiye’de erken çocukluk dönemi ve ilkokul öğrenme ortamlarında temel becerilerin deneyimlenmesi adına, yaparak ve yaşayarak öğrenmenin aktif olduğu her alanda kullanılabileceği 6 Tuğla ile Temel Becerilere Dönüş adlı kitabın çeviri editörlüğünü yapmıştır.